Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

måndag 17 december 2012

Tiden går snabbt

Ser att det var länge sedan jag hann skriva något. Vilket inte är så konstigt... Sallie har hunnit bli en månad gammal nu. Vi lever i en bebissörja av amning, nattvak och blöjbyten. När Jack var bebis så sov han jättebra på natten, det gör inte denna lilla loppan, tyvärr! Så vi föräldrar är ganska utmattade på dagarna. Jack sover fortfarande kanon, så han är ju superpigg på dagarna och vill leka och stå i, bara att ta sig samman!

Under graviditeten fick jag ont i min ena fot. Man tror ju att alla krämpor man får ska gå över bara kotten kommer ut, men inte denna tydligen. Nu har läkaren gett mig promenadförbud, foten måste vara i strikt vila. Hur jäkla kul är det då??? Mannen tar sig samman och rastar tjejerna, men jag saknar mina promenader, och hundarna får verkligen inte den uppmärksamhet dom förtjänar. Stort dåligt samvete just nu : (

Jag känner mig så himla trött och håglös att det är svårt att komma igång med nån vettig träning också, hoppas verkligen att orken kommer tillbaka snart. Becca tittar och suckar... Den lilla träning vi gör räcker inte långt för henne!

Imorgon ska jag åka ner till klubben på kvällen tänkte jag, kanske kommer lusten tillbaka om jag träffar min träningsgrupp, om det går att passa in med amningstider, läggningar och middagslagande vill säga.


Önskar redan nu en riktigt god jul och gott nytt år!!

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Kommer säkert in i gamla gänger snart igen! En God Jul o Gott Nytt År på er!!

Irene sa...

Huliganen och jag vill passa på att säga GRATTIS till den nya lilla kotten - och önska er en God Jul!

Vad gäller det dåliga hundsamvetet känner jag väl igen det, själv har jag jobbat alldeles för mycket på sistone och hinner inte aktivera Hampus som han behövt. Fast han fyller tio år på söndag och kräver inte lika mycket längre... samvetet är dock lite ömt på matte.

Snart kommer ni in i mer fasta rutiner och då blir allt lättare igen!