Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

fredag 26 november 2010

Vallningträning med Bobby!!

Nu har Bobby Dalziel varit i Sverige och haft kurser igen. Jag passade givetvis på att boka lektioner. Fem träningstillfällen till båda tjejerna blev det, så nu har jag inte råd att köpa några julklappar! Men det var sååå värt pengarna. Jag vet att jag sagt det förr men jag säger det igen, Bobby is the best!

Becca har tränat på fråndrivning, att kunna flanka i fråndrivningen och att få ett bra scoop i utgångarna. Sen var det givetvis det där med att befästa ligget och lite annat småpyssel. Det känns som jag har fått jättemånga bra övningar att köra vidare med tills Bobby förhoppningsvis kommer tillbaka i mars!

Molly fick träna delning och singel. Och som alltid med Molly så jobbade vi med hennes tajta flanker och förtidiga stopp. Önskar att jag kunde ha lika stor impact på Molly som Bobby har, när han kör henne går hon bara sååå fint. Sen när jag tar över börjar hon småfuska direkt. Well, thats life i guess!

På lördag arrangerar Öresundsvallarna en stor Nursery final hos Somolliskennel i Maglarp. De bästa hundarna under 3 år från hela Norden möts i en 2-dagars tävling. Spännande!! Jag skall vara sekreterare år Bobby som dömer tävlingen. Det är kul, man lär sig så mycket av det! Fast kallt kommer det väl bli eftersom snön intagit även skåne nu.

Positiva tankar skapar positiva känslor!!!
Kram på er!

Inga kommentarer: