Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

torsdag 28 februari 2013

Dagbok

Hinner inte blogga så mycket men måste helt klart bli lite bättre på att lägga upp mina träningsmål. Jag har dom i huvudet men efter ett tag är det roligt att kunna gå tillbaka och analysera hur det gått och det är klart enklare om det finns nedskrivet.

Platsliggning: Låg fint i gruppen trots att det var jättekallt. Inget snus. Jag stod på ca 10 m. Gick in och belönade ofta.

Hakan i backen: Fortfarande lite svårt att få ner huvudet när jag står bredvid. Går fint när jag är framför. Kommer ta tid detta. Har bestämt mig för att träna detta en gång varje dag i en hel vecka. FOKUS på detta moment just nu.

FF: Har utvecklats fint. Mycket bättre vänster svängar och helt om. Fortfarande problem att hon kommer för långt ut i höger sväng. Håller bra fokus under längre raksträckor nu. Ska fortsätta på samma vis med att belöna ofta men ALDRIG ha godis i handen!!!

Rutan: Provade att flytta rutan när hon inte såg det, då sprang hon tillbaka till där rutan stod förut! Måste flytta rutan varje gång och ställa ut den när hon inte ser den. Ska jobba oftare med target för att få större drag till rutan. Jag ska ALDRIG kasta leksak, får direkt problem med farten in plus att hon vänder sig om på vägen. Medhjälpare kan kasta leksak. Ska utöka avstånd med ställandet i rutan. Annars nöjd med utvecklingen.

Apporten: Bara tränat fåtal gånger. Inga större problem. Ska träna ingångarna med apport i munnen för ett rakare sättande.

Hoppet: Går fint. Ska lägga ut leksak längre bakom hindret. INTE kasta leksak själv. Sätter sig fint bakom. Ska lägga till återhopp.

Läggande under gång: Inte tränat. Avvaktar med att återuppta det momentet.

Fjärren: AArrgghh fortfarande. Med belöning bakom blir momentet segt med belöning hos mig blir det mycket drag framåt. Ska träna varje dag i en vecka för att riktigt kunna utvärdera.

Stå: har glömt bort att träna på ett tag, måste återuppta. Inte prio just nu.

Funderar på om Becca kan vara redo att debutera i slutet av maj???? Känns inte troligt just nu, men tränar jag oftare kan det gå ; )

Happy training!!!
Positiva tankar skapar positiva känslor.

1 kommentar:

Ingrid sa...

Kul att du tränar på..vi måste få till en dag snart! Ni kommer säkert att kunna komma ut i vår! Ha det bra ! Kramis!