Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

fredag 8 mars 2013

Positiva trender

Måste säga att träning lönar sig! (surprise!)

Fjärren: gör nu så att jag har belöning både bakom och i handen. Belönar ibland bara första ligget, ibland ett skifte, ibland ligg, sitt, ligg. Och så vet hon aldrig varifrån belöningen ska komma. Har bra tempo nu och inget framflyttande. Dock står jag jag ännu inte längre än 2 m ifrån henne. Känner mig ändå väldigt nöjd.

Hakan i backen: Hon lägger ner huvudet bra på kommando. Ibland lyfter hon när jag går ifrån henne. Ligger väldigt fast när jag står framför, max 3 m än så länge. Lyfter ibland när jag kommit tillbaka in till sidan. Jobbar stenhårt med omvänt lockande. Ska träna mer på att röra mig från och till henne. Ska också utöka tiden och avståndet. Mycket nöjd med utvecklingen. Kan dock inte riktigt se att hon ska vara färdig i maj med ett helt platsläggande med hakan i backen, men vi får se!

FF: bättre högersvängar men fortfarande för stor felprocent. Ska jobba med många svängar med mycket belöning. Ska också arbeta med längre raksträckor utan belöning. Vänstersväng -> måste komma ihåg att hålla tempot uppe så hon inte sätter sig. Helt om gör hon mycket mer följsamt nu. Överlag positiv förbättring.

Rutan: Känns som att hon börjar bli säker. Har ställt ut den på olika ställen så inte vet var den är. Hon har var väldigt träffsäker. Stannar även på kommando från långt håll nu. Happy!!! Ska fortsätta träna likadant men länka den med inkallningen.

Nu vaknade barnen....


Inga kommentarer: