Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

onsdag 13 mars 2013

Becca lilla stjärnan

Shit så bra träning vi gjorde på klubben igår. Kändes väldigt roligt med något så positivt nu när livet känns lite tungt annars. Min tjej ställer verkligen upp : )

All träning var med kommendering.

Gick direkt in och gjorde en inkallning. Bra tempo. Lite snett sitt. Jag klickade ändå och belönade men rättade till henne med belöningen. Önskar att jag bara klickat tempot men jag hade ju bestämt mig för att länka till rutan med bara en liten gobit emellan, ibland låser man sig i sin plan. Och ibland blir man sur när man bryter sin plan, well well.....

Fotgående ett par steg direkt till rutan. Bra koncentration.

Klockrent in rutan med bra tempo. Jag har jobbat med att sätta min target uppe i högra hörnet för att få henne mitt i rutan när hon vänt runt mot mig. Nu verkar det som jag fått överdriven effekt av det, hon hamnar nästan utanför till höger, måste sätta targeten mer mot mitten igen! Kallade fram henne ett par steg och ställde henne sen. Jättefint ställande. Helt stilla tills jag kom in och belönade. Mycket nöjd.

FF: Tränade raksträckor, högersväng och mycket helt om. Tyckte att raksträckorna var bra. Diskussion om att ha eller inte ha godis i handen, vissa av mina klubbkamrater tyckte jag skulle ha det för att hon tappar position när jag tar fram godiset, men jag har ju bestämt mig för att sluta träna med godis i händerna, så jag kör på ett tag till så här! Helt om: Jag ska bli bestämdare och inte smyga runt och vara osäker på om hon hänger på eller inte, ta fram bollen oftare efter helt om så jag ökar hennes aktivitet. Högersväng var bra så när som på något snett sitt. Det går framåt!

Avslutade med rutan igen. Ett skick utan target. Bra förutom att hon ligger för långt till höger. Ett skick som belönades med boll från en träningskompis som stod bredvid rutan, inget ställande då.

Känner så glad över att det börjar lossna med alla detaljer. Positiva tankar skapar positiva känslor, lätt!

1 kommentar:

Ingrid sa...

Härligt att det går framåt! Kram!