Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

onsdag 27 mars 2013

Nuläget

Förkylt förkylt förkylt.... japp så är det här hemma HELA tiden. Mannen och jag har tröttnat, så nu ska Jack ta en paus från förskolan tills dom värsta förkylningstiderna är över. Funkar liksom inte att en 4 månaders bebis är sjuk hela tiden!

Förövrigt har vi möblerat om hela vardagsrummet. Blev jättebra, mycket mer yta för barnen att leka på. Mannen flyttade ut sina stora terrarier och soffan och tv flyttades in i den mindre delen av vardagsrummet. Voila... golvyta! Nu återstår bara att jag ska köpa en laptop så vi kan skaffa ett mycket mindre skrivbord också, som bara har plats till EN stationär dator. Mannen vill ju ha sitt monster kvar! Kommer bli super. Ska beställa en ny stor rund härlig matta också som barnen kan leka på, så hårt och kallt med parketten!

Snön håller så smått på att försvinna. Jag hoppas verkligen våren snart gör entré. Jack fyller ju snart två och vi siktar på att kunna ha ett litet barnkalas ute med korvgrillning och lite lek. Skatorna har värsta jobbet i trädgården nu med att släpa pinnar hit och dit till sina bon! Litet vårtecken i alla fall.

BECCAS TRÄNING!
Körde igenom hela tvåan (utom platsen) igår med belöningar.

FF: Lite studsig, något orolig i positionen. Jag måste bli lugnare och tydligare i mitt kroppsspråk! Vändningarna har överlag förbättrats.

Läggande: Snabbt läggande. Stadig. DK för att få henne att sätta sig upp. Måste börja belöna när hon satt sig, detta hände ju en gång på tävling också.

Inkallning: snabb. Lite sned ingång. Ska ta fram klossen igen!

Rutan: Letade efter sin target hamnade lite lång bak. (Gjorde om momentet på slutet, då gjorde hon allt klockrent!) Ska sluta med target. Ta hjälp av andra som kan kasta in leksak för att behålla farten in.

Apporten: Fick leta lite efter apporten, var mörkt ute. Sned ingång. Lite långsam in. Ska använda klossen och växla med att ha belöning bakom mig som får springa till för att öka farten.

Hoppet: Första gången utan belöning bakom. Hoppade väldigt snett och hamnade till höger. Gick på sidan tillbaka. Gjorde om. Samma sak, fast jag visade henne rätt så hon hoppade tillbaka. Ska lägga ut belöning mer åt vänster så jag får lite tänk åt det hållet. Inte träna sättandet på ett tag. Måste få ut henne mer.

Fjärren: Hade skål bakom. Lite osäker. DK på första sittet. Trixade och belönade lite på varje skifte sen. Fick tipset att använda lite mörkare lugnare röst till ligget, provade och det funkade bra! Ska porova igen nästa gång.

Sammanfattningsvis: Hon hade inte klarat en tävling idag. Men jag siktar fortfarande på att få oss klara till maj månad. Sen får vi se!

Denna bilden tog jag ut genom vår halldörr. Det är soligt ute och tjejerna älskar att ligga ute i sina täcken på filtar uppe på altantrappan. Dom njuter av det fina vädret! Dom kan ligga och sova så i solen ett par timmar.



Måste ju passa på att önska glad påsk också! Vi klippte lite björkris i trädgården. Hoppas det hinner så slå ut till påsk.

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Glad Påsk på er från oss här ute i ingemansland! Kram!

Irene sa...

Tack för påskhälsningen hos mig.

Vi önskar er också en Glad Påsk - och ett snabbt tillfrisknande!!