Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

onsdag 23 maj 2012

Vecka 15


Barnet

Fostret kan suga på fingrarna. Huden är fortfarande mycket tunn. Barnet börjar lagra kalcium för att utveckla skelettet. Fostret har i princip formats färdigt. Även ansiktet är klart och tydligt, men öronen utvecklas fortfarande lite. Barnet kan hicka. Om du känner fosterrörelser nu kan det kännas som regelbundna tickningar i magen som pågår i några minuter.


Magen har börjat synas rätt ordentligt nu, vilket är ganska skoj! Illamåendet har äntligen gått över av sig själv, så jag slipper äta tabletter, härligt. Annars går allt sin gilla gång, vi njuter av det underbara sommarvädret som kommit över oss. Jack badar plaskbaljan i trädgården och vill aldrig komma upp! Igår fick Jack ett par riktigt fina Kavatsandaler av sin mormor, han går som en liten stjärna i dom nu. Roligt! Snart är det dax för Becca att göra debut på tävlingsplanen, så jag tränar rätt mycket också. Fast jag har fått gå tillbaka rätt mycket med belöningar eftersom hon nog kände sig lite pressad och började bli lite låg. På sista träningen var hon dock som vanligt igen. Kul!

Nu skall jag ut i trädgården och njuta. ha det fint!
Positiva tankar skapar positiva känslor!

1 kommentar:

Ingrid sa...

Roligt roligt! Spännande med ett litet syskon! Var ska du tävla?