Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

söndag 2 september 2012

Nära ögat!

Idag blev verkligen en prövningarnas dag, på många sätt!

Att köra i 1 1/2 timme med tjockismage var ingen hit. Som tur var ställde min mamma upp och följde med som sällskap. Väl framme i Hässleholm visade sig att min "lugna" tävling med bara 2 klasser som jag trodde jag anmält till var ett riktigt jippo med utställning precis bredvid. Dvs tusen tält, skällande hundar överallt och grilloset låg tjockt över nejden, plus fotbollsplan på andra sidan med pågående knattematcher. Kan säga att Becca inte gick så bra på uppvärmningen....

På lottningen drog jag nr ett.... då kände jag för att köra hem.

Platsliggningen fick läggas om TRE gånger och båda gångerna de bröt så var det hunden bredvid Becca som rusade upp störde som tusan och det hände när det bara var ett par sekunder kvar båda gångerna. Måste säga att jag är grymt stolt över min lilla tjej som klarade ligga närapå 6 min platsliggning sammanlagt utan att snusa eller förlora kontakten med mig en enda gång!!! Tur jag hade tränat så mycket på platsen senaste veckorna! Kan säga att till sista gången var det bara jag och ett ekipage kvar, alla andra hade "dummat" ut sig, så så mycket kaos var det!

Sen var det ju min tur att börja med momenten nästan direkt efter. Jag han knappt kissa Becca, än mindre tagga igång henne. Så efter omständigheterna får jag väl säga att det gick bra även om vi nollade läggande under gång. Becca satte sig istället, antar att hon tyckte att hon legat färdigt ; )

Mina poäng blev:

Platsen 10

Tandvisning 10

Linförighet 7 (snus, sitter snett, tappar position) Inte mycket att säga, hon kändes helt tom i huvudet efter all koncentration på platsen!

Läggande 0 (sitter)

Inkallning 10

Ställande 8 (slarv i avslut, små steg) Med tanke på att hon inte stannande alls på uppvärmningen är jag jäkligt nöjd.

Apport 10

Hopp 10

Helhet 9 (tappar hunden lite mellan momenten) Det var nog inte bara Becca som var helt tom i huvudet ; )

Sammanlagt 161 poäng. Så det var precis på håret att vi fick vårt första pris. Men nu kan alltså Becca titulera sig Becca LP 1. Tjooohooo! Känns skönt att ha uppnått det målet även om det inte var med bravur idag precis.

Jag kan dock säga att det var fler än jag som hade besvär idag. Med mina såttiga poäng kom jag ändå på andra plats i klassen. Kändes ju lite märkligt.... men man tävlar ju på två plan kan man väl säga. Både mot dom andra och mot sig själv!

Det jag är mest nöjd med idag är att hon låg så bra på tre platsliggningar!! En annan grej som hände idag var att jag plötsligt upptäckte att jag tappat ett av mina guldörhängen. Dom är tjocka och fina och är en present från min mormor som inte lever längre. Då fick jag ett sammanbrott och grät en skvätt (tur mamma var med mig...). men när jag kom hem och klädde av mig så ramlade örhänget ur min tröja. Sån jäkla tur att det fastnat där hela dagen. *GLAD*

Nu ska vi ta det lugnt och bara småpilla lite med momenten till tvåan och inte ha så stora krav i träningen!

Positiva tankar skapar positiva känslor! (måste nog ha lyckats lite med det idag ändå)

5 kommentarer:

Ingrid sa...

GRATTIS! Vad va det jag nu sa??Ska gå dåligt innan ha ha .... Jäkligt bra av er att få ihopa så pass ändå efter det strulet:))Det e skit när platsen strular. Du ska va stolt över din fina hund att hon fixa det!Nu kan du koppla av den klassen! Ha det gott!

Karin L sa...

Jättegrattis! Vilken prestation :-) Ta det nu lugnt och tänk på den lilla som snart kommer ut!

Jenny sa...

Tack snälla ni!!! : )

Fantasticdog sa...

Många tior!!! GRATTIS, du är så himla bra, NI är så himla bra :-) Stor kram!!!

Susanne o Pebbels sa...

Du, kan du maila mig. Jag hittar inte din adress. :-)