Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

måndag 10 september 2012

Öööhh

Jo visst är det foglossning, buhu. Allmänt drygt att röra sig. Mitt järnvärde hade tydligen rasat rejält från det redan låga värdet det var innan. Riskerar nu att tvingas få dropp om det inte vänder till nästa vecka. Det vill jag INTE. Har köpt varenda livsmedel i affären som innehåller mycket järn nu. Började kvällen med att vräka i mig massa broccolisås till pastan. Hoppas det ska hjälpa. Ska även vara noga med att inte ta järntabletterna med kaffe eller mjölk. Ska köra med apelsinjuice istället. C-vitaminet hjälper järnupptaget.

Bebisen verkade i alla fall må bra. Hjärtljuden lät fint. Hon ligger i säte nu men det kan ju hinna ändra sig. Hoppas innerligt på det. Jack fick ju komma ut med akut snitt, så jag vill gärna föda "normalt" denna gången om det går. Men inte en unge som kommer ut med gumpen först!

Det var skönt att kunna rasta hundarna idag men det blev nog lite mycket ändå. Fick värsta blodtrycksfallet och kände av lågt blodsocker när jag kom in, svetten bara porlade fram på hela kroppen. Väldigt obehagligt. Men så var det väldigt varmt idag också. Vill liksom bara vara mig själv fast jag är gravid, jag har svårt att acceptera begränsningar.

Nu är det snart dax att (försöka) sova. Natti natti.

3 kommentarer:

Ingrid sa...

oj förstår att det e jobbigt!Blir väl inte så mycket träning nu väl...ha det gott o ta hand om dig! Kram!

Karin L sa...

Ett litet tips som kanske kan hjälpa vid järnbristen. Ät ofta! Tänk på att äta mellanmål mellan dina ordinarie måltider och ät då gärna typ rå broccoli och tex en röra med kese/kesella och spenat eller broccoli eller annat som innehåller mycket järn. Du undviker ju blodtrycksfallet och du får oftare i dig järnprodukterna :-)
Krya på dig!

Jenny sa...

Ingrid & Karin!
Tack för omtanke och råd!