Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

söndag 9 september 2012

Yes!

Känner mig lite bättre idag. Har i alla fall orkat göra mer än att bara ligga på soffan. Skönt för jag blir så himla lätt rastlös.

Hundarna har verkligen fått stå tillbaka denna veckan. Mannen har rastat dom ett par gånger men inte varje dag tyvärr. Nu har dom ju drygt 1500 kvm inhägnad tomt att röra sig på och det har varit fint väder hela veckan så i princip har dom varit ute från morgon till kväll men det är ju inte samma sak som att gå promenader och åka på träning. Som tur är har jag bra hundar med en fungerande av och på knapp. Dom kan verkligen koppla av när det behövs, skönt. Men häromdagen var det en katt här i trädgården, då blev det livat vill jag lova. Den stackaren fick sitta en lång stund uppe i päronträdet innan den vågade sig ner. Då ville Becca jaga den igen, men hon var mycket duktig och kom när jag kallade så katten kunde slinka iväg. Becca ägnade sedan säkert minst 30 min åt att försöka spåra upp katten igen, men den var long gone vid det laget. Molly var inte alls lika imponerad, hon tar verkligen det mesta med en klackspark.

Imorgon kommer jag i alla fall orka gå ut själv, det känns redan nu!! Jag ska även lägga upp en långsiktig plan för Beccas inlärning av momenten till tvåan, tänker nog även påbörja en del moment till trean, i alla fall vittringsapporten. Tips på inlärning av den mottages med tacksamhet : ) Tyvärr kommer vi även denna vecka missa träningen med gruppen eftersom mannen är uppbokad på annat så jag måste vara hemma med Jack. Så är det någon som vill ses och träna någon annan dag i veckan får ni gärna höra av er.

Imorgon ska vi även gå till MVC och kolla hur bebisen mår, det blir roligt eftersom jag missade tiden denna veckan p g a sjukan ju! Extra spännande blir det på torsdag, för då är det dax för sista ultraljudet. Blir ju verkligen kul att höra vilken vikt och längd dom beräknar lillan till.

Ha en bra vecka. Det ska vi ha i alla fall, kan ju lätt inte bli sämre än förra.
Positiva tankar skapar positiva känslor.

Inga kommentarer: