Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

lördag 20 mars 2010

Flockliv

Idag åkte hela familjen hem till Leon och Kias familj! Mollan som är van att leva i flock på annat vis än nu verkar uppskatta att vara ihop med andra hundar. Vi gick en härlig regnig promenad i en dyngsur kohage. Kia och Molly plaskade och levde loppan medan Leon försiktigt struttade runt på tovorna i ett befängt hopp att inte bli blöt om tassarna, snutte! På de blötaste ställena stannade han och glodde intensivt på oss "menar ni verkligen allvar?" "skall jag gå HÄR?". Stackaren... men det konstiga är att när vi var i skottland så kunde inte Leon få nog av de skottska vattnet, han sprang jämt ner i bäckarna och drack en hel massa! Skillnad på vatten och vatten?

Sen hade vi en mysig kväll med massa god mat. Mollan gjorde sitt bästa för att mysa med de andra hundarna, hon lade sig mitt i mellan Leon och Kia och rullade från den ena till den andra och åt Leons håll passade hon på att slicka lite vid hans mungipa så han inte skulle bli sur på henne! Mysigt att se hundarna sällskapa med varandra! Funderar starkt på om Mollan behöver en sällskapshund?! I sommar kommer kanske en av Lotties tikar hit medan hon är på semster, då kan man ju se lite hur det går.

Nu skall jag strax göra min redan sovande man (det var han som drack vin och jag som körde...) sällskap i sängen, tror han snarkar rätt bra redan!

Ha en underbar söndag imorgon!

Positiva tankar skapar positiva känslor!

3 kommentarer:

Pamela sa...

Kanske inte på vatten o vatten men land o land... Hade också föredratt Skottland! Kram

Susanne och Pebbels sa...

Härlig bild på Mollan högst upp :)
Nu ska jag ändra din adress i min blogglista, kul att du är på gång med bloggandet igen.

Anonym sa...

Halloj Jenny ;)
Vilken fin sida du har gjort till dig och Mollan ;) Ja, nu finns där utrymme för att valla!! Du kan väl maila mig när du kan !!??
Ha en riktigt fin dag och krama om din diamant!!
Kramar ifrån oss!!