Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

onsdag 17 mars 2010

Vallning med Bobby Dalziel

Vad roligt att du hittat hit till vår blogg. Jag tyckte det kändes skönt att gå vidare med livet efter Zorro genom att göra en helt ny start. Jag hoppas du skall tycka det är roligt att surfa in här lite då och då.

Vi får inleda den nya bloggen med att berätta att vallträningen äntligen kommit igång! Efter en lång kärv vinter med ovanligt mycket snö kan vi äntligen se barmark och fåren kan släppas ut utan risk för skador!

Säsongen kunde inte börjat bättre eftersom Bobby Dalziel (min gud inom vallning) är i landet och håller träningar. Mollan har redan gått tre pass och snacka om att hon gillar det! Fast kondisen kunde klart varit bättre, hos både henne och mig om jag skall vara ärlig! Jag riktar ett stort tack till Lottie som ställer sina söta roslagsfår till förfogande och Hans och Karin som upplåter sina marker till vallträning.

Träningen har handlat mycket om att få Mollan att inte stanna för tidigt i vänsterflankerna och att få henne att inte springa till Kina i vänsterutgången! Men Bobby är ju bara bäst och kan alltid få ut det bästa ur alla hundar så jag är mycket nöjd med Mollans progress dessa dagar. Vi ser verkligen fram mot denna säsongen!!

Nått annat kul är att vi börjat med simning! På djursjukhuset i Malmö har dom en jättefin simhall för hundar med jetstream om man vill. Första gången trodde nog Mollan att matte tänkte ta livet av henne. " Skall jag i där??? Är du inte klok? Det är ju blött!! Men min duktiga tjej klarade det ändå bra och nu andra gången vi var där så började hon simma utan problem, så nu är jag tillåten att träna självständigt i simhallen. Om det är nån annan som också tränar där och vill träffas där så bara hör av er, eller om nån vill hänga på bara för att kolla hur det går till!

Alex från www.hundflocken.se var gullig och skickade mig dessa fina bilder, men dom är tagna förra året!







Ha en underbar fortsättning på veckan.

Positiva tankar skapar positiva känslor!

3 kommentarer:

Pamela sa...

Hej =) Skoj att du skaffat en ny blogg. Har varit lite osäker på om jag ska in o svara dig på din gamla blogg när du skrivit en kommentar som förväntas svar på min blogg =)
Fina bilder o kul att träningen går så bra. O vem tusans kondition kunde inte vara bättre? Usch vad seg o försoffad man känner sig i bland =P
Håller med! Det var längesen vi träffades. Kanske kan hitta en dag o träffas o promenixat på? Kram

Janne Litgov sa...

Fint at du har fået blog.
Du finder vores her: http://kennellitgov.blogspot.com/

Hilsen Janne

Karin L sa...

Vad kul att Mollan oxå fått en egen blogg. Snart är det nog dax att jag kommer ner till kubben så jag oxå får träffa henne :-) Lycka till med träningen!