Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

fredag 19 mars 2010

Isskogen och dumma tanter!



Längtan till våren är verkligen stor. Bilden ovan är tagen i vår trädgård i maj månad förra året, lite skillnad mot nu! Trädgården är en smärre lervällning efter all snön som smält bort och uppfarten är som en sviktande sumpmark! Det får gärna torka upp omedelbums. Mollan verkar trots det inte bry sig, hon far runt som toka och spelar boll på gräsmattan (lermattan) så tuvorna ryker, undrar hur det kommer se till sommaren?

I bokskogen var det inte heller nån vidare trevnad idag. Vår vanliga slinga som varit så fint upplyst av vit skimrande snö hela vintern var idag förvandlad till en rodelbana, kälke eller skridskor hade varit lämpligt. Men nää.. jag hade gummistövlar på mig (trodde ju det skulle vara lerigt!) snacka om att det var halt. Rundan tog dubbelt så lång tid. Mollan verkade konstigt nog inte alls tycka det var läskigt med isen, jag var skiträdd hela tiden att hon skulle glatta och skada sig! Antar att klorna sjönk ner i isen eller nått?

Det var helt folktomt i isskogen så när som på en tokig tant. Runt en hörna kommer en stor brun lösspringande hund plötsligt. Jag kallar snabbt in Mollan (skönt med en lydig hund!) och kopplar henne. Efter hunden kommer en tant kasande, hon gör inga tecken till att kalla in sin hund, så då ropar jag till henne att hon får hålla koll på sin hund så den inte kommer fram. Jag vill inte att främmande hundar hälsar! Tanten svarar inte... då ropar jag igen... hunden är ganska nära oss då. Tanten svarar surt att hennes hund minsann inte hälsar på andra och mycket riktigt hoppar hunden plötsligt in i buskaget brevid oss (jäkligt skumt). Jag säger då till tanten att det ändå hade varit trevligt om hon hade haft hunden vid sin sida istället för 25 m framför sig vid ett hundmöte! Tanten stirrar surt på mig och kallar se ut sin hund från busken... jäkligt skum hund som bara sprang in så där! Jag måste säga att jag tycker det är obehagligt med hundar som gör sådana ovanliga saker.. det är svårt att avläsa deras reaktion då!

Som tur var överlevde vi rundan utan varesig brutna ben eller hund/tant slagsmål.

Jag önskar er alla en härlig fredag kväll, själv skall jag ha pyamasparty i sängen Zzz är sjukligt trött efter en lång vecka! Så det skall bli underbart med en ledig dag imorgon!!!

Positiva tankar skapar positiva känslor!

3 kommentarer:

Pamela sa...

Ja folk slutar aldrig förvåna en... Blir så irriterad på såna typer!
Skogen e skönt men håller m det var halt o jobbigt delvis =P haha

Jo det går mkt framåt m Cocos. Har blivit en helt annan hund, kul att se så stora framsteg faktiskt! Hon kan koppla av på ett helt annat sätt nu, visst fortfarande stressad men itne alls som förr + att om vi e ute o går o får möte så går mamma ut några meter för att inte ta ett nära möte o det går SKITbra!! Cocos e så duktig :)

Ska vi ses o promenixa nån dag? När e du ledig?
Kramkram

Annsofi sa...

Kul att se att du är tillbaka! Ska bli kul att följa din och Mollans vardag :-)

Camilla sa...

Aahhh sånt gör mig vansinnig!! När ska vissa hundägare fatta att alla hundar inte är bästa kompisar och att man faktiskt kan bli rädd när en okänd lös hund kommer springande mot en? Tur att den inte hoppade på Mollan iaf :) Vilken underbar bild på er trädgård i full blom! :) Hoppas våren skyndar sig på nu så man kan börja träna igen utan att bli täckt i lera :) Kram