Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

tisdag 23 mars 2010

Vallning med vårkänsla!

Bilder från dagens vallning!







Det har varit ett par dagar fyllda av jobb, så då hinner jag och Mollan tyvärr inte träna så mycket. Men i helgen hann vi i alla fall med en underbar promenad i bokskogen och nu hade nästan all is smält bort.

Idag var det äntligen dax för en ny lektion hos Lottie i Maglarp med Bobby D i vallningen : D Mollan var duktig idag men hon har fortfarande alldeles för dålig kondis och Bobby tjatade på mig till max om att hon var tjock att han förväntade sig att jag lade ner avsevärt mycket mer i tid i konditionsträning med henne! Jag försökte förklara att jag visst motionerar och att hon inte får för mycket mat och att hennes rultighet beror på att hon är en äkta renrasig puffliggare, men det gick inte riktigt hem! Jahapp, ord och inga visor.. bara ut och cykla och springa alltså. Men eftersom sommaren kommer nu så lär det ju bara bli lättare och lättare att tillbringa mer tid ute.

Tyvärr så var detta sista träningen för Bobby fram till hösten, för nån slottlandsresa lär det nog inte bli i år eftersom jag och mannen skall vara hemma och renovera huset hela sommaren : ) men det behövs ju det med..

Positiva tankar skapar positiva känslor!

Inga kommentarer: