Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

söndag 20 juni 2010

Lydnadsträning

Jag har lagt upp en träningsplan för Becca. Just nu satsar vi på:

1) Stadga och uthållighet sittande i fotposition
2) Början till fritt följ
3) Sitt på kommando
4) Sitta kvar
5) Ligg på kommando
6) Ligga kvar
7) Hålla apporten

Jag jobbar med klicker och belönar med både godis och leksak. jag försöker att belöna och leka på ett lugnt sätt eftersom Becca har lätt för att stirra upp sig. Vi har jättekul när vi tränar, Becca visar verkligen fina kvalitéer. Hon klarar störning av andra hundar och nya miljöer och bara vill vill vill jobba med matte!!!! Så spännande att forma denna hunden.

Eftersom jag inte har några nya lydnadsträningsbilder får ni nöja er med en gammal ; )



Ha en fin ny vecka!!!!
Positiva tankar skapar positiva känslor!!

2 kommentarer:

Susanne och Pebbels sa...

Heja heja, det där med lydnadsträningen kommer gå kalas! Sugen på att tävla sen eller?

Annsofi sa...

Usch ja, den blåtiran var inget att leka med :-) Hänger du med på en joggingtur kl 6 på morgonen? För det är då jag är ute och springer, eller snubblar kanske jag ska säga :-D