Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

onsdag 9 juni 2010

R I P Elvis



Igår hittade min man en liten gullig undulat där han jobbar. Den satt helt ensam ute och ville direkt hoppa upp på hans hand när han sträckte fram den. Eftersom det inte gick att lokalisera någon ägare tog han hem undulaten och vi döpte honom till Elvis.

Elvis fick en pinne i vårt stora träd i köket. Han var väldigt hungrig och tyckte det var mysigt att bada i en liten skål som vi satte nere i trädets kruka. Elvis ville vara med oss hela tiden. Han älskade att sitta på axeln och ville bli klappad.

Helt plötsligt nu på eftermiddagen låg han bara död på köksgolvet. Troligen var han väl gammal eller sjuk på något vis. Man undrar ju var han kom ifrån. Hade han flugit ut från någons balkong? Nu ligger i alla fall Elvis begravd i vår trädgård. jag hoppas att hans ägare på något vis skall höra av sig så de kan få reda på att Elvis hade det bra de sista två dagarna i sitt liv och fick massa kärlek.

* R I P Elvis *


I dag har jag och hundarna varit hos Agathe och vallat. Jag har börjat introducera vänstervisslan till Mollan, hon såg fundersam ut men gick väldigt fint. Jag tyckte hon såg fin ut i rörelserna i dag tack vara Susannes utmärkta massage på henne igår. Becca var också fin men jag behöver verkligen hjälp för att utveckla henne, kändes som det gick lite tillbaka i dag.

Nu i eftermiddags var vi på djursjukhuset och simmade. Mollan har helt freakat ut på deras lilla gula plastboll. Hon kastar sig som värsta valrossen ut i vattnet för att apportera den. Härligt! Beccas vattenträning fortsätter också. Nu kan hon sitta i vattnet utan att se ut som att döden var nära i alla fall, men simma; NÄ TACK! Det kommer nog sen!

Positiva tankar skapar positiva känslor!

Inga kommentarer: