Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

onsdag 25 januari 2012

Semester och kräksjuka!

Ja nu är vi hemma efter en både härlig och förfärlig semester. Hotellet vi bodde på var jättefint och det var verkligen smidigt med "all inclusive" när man reser med bebis! Kan varmt rekommendera att ta det, men ta med egen kudde och förbered er på stenhårda sängar! men dom hade spjälsäng till Jack, vilket ju var väldigt skönt.

Vädret kan ju vara lite lurigt på Gran Canaria i januari men vi hade mestadels fint väder. Vissa förmiddagar var det lite molnigt, men då gick vi ner på hotellets Wellnesscenter/spa som hade varma inomhuspooler, massagepooler, bubbelbad, två olika bastu mm. Jättehärligt!!

Eftermiddagarna spenderade vi ute vid den ordentligt uppvärmda bebispölen och simmade även själva i den riktiga poolen, som även den var helt ok uppvärmd.

På kvällarna gick vi promenader med barnvagnen och shoppade lite. Mellan detta allmänna slöande så vräkte vi i oss mängder av god mat, kakor, glass, snacks, öl och drinkar. Om jag kände att jag hade några kilo för mycket innan så blev det inte bättre av detta. Dom hade en fantastisk salladsbar och ganska mycket vegetariskt att välja på så jag kunde variera mitt ätande väldigt bra, vilket inte hade varit fallet om vi gått ut på restaurang istället. Så för vår del var all inclusive verkligen prisvärt!

Tidiga kvällar softade vi lite på balkongen innan kvällsmaten. Balkongen var fin för Jack att leka på!

Under hela uteområdet låg inomhuspoolerna med vattenfall och andra faciliteter. Det fanns b l a en vattenstig med olika små stenar man trampade på, det var som en underbar fotmassage. Det fanns även en pool i en grotta med jättesalt vatten som man kunde ligga och flyta i, verkligen rogivande!

Hotellet hade en stor innergård som var väl skyddad mot blåst. Poolerna var fina. Det fanns även barnpool, men den var inte uppvärmd.

Chokladfontän! kul grej och gott med fräsch frukt att doppa.

Jack provar skor ute för första gången. Dom var lite stora men han tyckte det var roligt!

På strandpromenaden passerade vi den här statyn (trodde man först i mörkret i alla fall..) Det var en kille med fantastisk utklädsel. Han såg faktiskt ganska läskig ut men häftig också.

På åttonde våningens tak fanns det ett soldäck med bubbelbad, duschar och toa. Jättefint och såg alldeles nytt ut! Vi var inte där och badade eftersom det inte fanns skugga till Jack. Men på kvällen såg hotellområdet ut så här där uppifrån.
So far so good.....
Men trots köpt vatten, vattenkokare med oss, superhygien med Jacks flaskor, barnmatsburkar, handsprit o s v så blev Jack magsjuk på torsdagen (vi åkte lörd till lörd). Han kräkte på morgonen och var sen lite halvkymig i måendet resten av dagen. Nästa dag var han kass i magen och sent på kvällen kräkte han igen. På natten mellan fredag och lördag blev vi också dåliga. Typ fem minuter innan transferbussen skulle hämta oss låg jag fortfarande med huvudet i toan och våra grejor var inte färdig packade. Mannen stod och väntade på sin tur att komma till ungefär... Vi hann med bussen. Jag kan säga att hemresan inte är nått kul att berätta om. En timme i transferbuss, checka in på röriga Las Palmas, fem timmar i flyget.... och så magsjuka. Vi trodde vi skulle dö. Som tur var är Jack ett otroligt snällt och lätt barn att ha att göra med!!!

Efter ett par dagar hemma nu börjar vi hämta oss. Men vi åkte faktiskt till barnakuten med Jack på lördagsnatten, men efter lite behandling fick vi åka hem igen. Skönt eftersom vi själva var närmre döden. Att kräka är fan det värsta.

Dröjer nog innan vi åker på liknande semester igen..... trots att det egentligen mest var underbart!

Positiva tankar skapar positiva känslor! (men med kräksjuka finns det inget positivt..... jo kanske; jag väger mindre än när vi åkte ner hehe....)