Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

fredag 6 januari 2012

To be or not to be!

Jag bloggar ju inte precis överdrivet ofta nuförtiden. Jag har även lämnat fb helt åt sitt öde. Saken är den att jag försöker minska ner tiden framför datorn, vilket känns skönt! När Jack föddes tog jag även beslutet att inte lägga ut bilder på honom i bloggen och eftersom de senaste månadernas händelser mest handlat om honom så har det inte varit så aktuellt att skriva så mycket. En blogg utan bilder blir rätt fattig tycker jag.

Men livet står inte står inte stilla för det.

Jack har nu blivit snart 9 månader gammal. Han kan:
- Åla sig fram på golvet
- Ställa sig upp om han håller sig i nått, t ex våra fotpallar
- Stå upp och bara hålla i sig med en hand
- Sitta på golvet (lite ostadigt ibland)
- Klappa händerna
- Jollra i olika läten och melodier
- Säga hej när nån kommer in i rummet
- Gunga på lekplatsen i babygungan
- Hålla sin mugg själv när han dricker
- Hålla sin nappflaska själv (ibland när han vill)
- Åker sittvagn på promenaderna
- Nästan ta med pincettgreppet

Han kan också:
- Skrika så det skär i öronen när han inte vill sova (fast han är dödstrött)
- Banka med händerna jättehårt i bordet och vråla om maten inte serveras tillräckligt snabbt
- Leta upp allt han inte bör pilla på med en förfärande hastighet

men överlag är Jack en väldigt glad, söt och rolig bebis som gör att vi skrattar ofta!

Molly och Becca har vant sig vid Jack. De tillåter att han "klappar" dom men går iväg om det blir för mycket. Becca sitter troget nedanför Jacks matstol när han äter, vilket resulterat i att hon nu går på diet. Hon ser ut som en liten tunna. Mannen kallar henne Späcka : )

Hundarnas träning går det väl lite si och så med. Vi hade en underbar vallningssäsong med våra passfår. Tyvärr klarade inte Becca och jag hennes VP, lite för svårt för oss den dagen. Några dagar efter VP:et lyckades Becca få en spricka i ena tån (ute i trädgården!). Det resulterade i 2 månader i koppel, mindre roligt! Jag har gått en lydnadskurs på Aktiv hundcenter under vintern med Becca. Så nu är väl alla momenten till Lk 1 i alla fall på gång. Det jag har mest besvär med apporten, suck! Molly lever lite pensionärsliv just nu men eftersom vi är ute och går med vagnen en lång runda i skogen varje dag så verkar hon nöjd ändå!

Min tanke är att intensifiera lydnadsträningen nu. Så är det någon som vill ses och träna är det bara att ringa mig!!!

En semester hägrar också i det närmaste. Vi ska till Gran canaria och bara göra ingenting en vecka. Kommer bli underbart, hoppas bara bebisen tycker det också!

Glömde ju säga att vi har gjort i ordning hela vår uppfart, grävt ur och lagt nytt bärlag och singel. Jäklar vilket slit. Tror mannen tyckte att det kändes lugnt och skönt att komma tillbaka till jobb efter sommarsemestern : D Vi har även ÄNTLIGEN renoverat klart uterummet så man kan sitta där och njuta av den öppna brasan! Det var väldigt mysigt i julas att kunna sitta där och umgås med familjen. Tycker nog att vi är värda lite semester efter allt slit detta året.

Jag hoppas att ni som läst detta (om det nu är nån... med tanke på hur aktiv bloggen är hehe!) får ett riktigt gott nytt år!!!
Kom ihåg: Positiva tankar skapar positiva känslor!

2 kommentarer:

Janne Litgov sa...

Dejligt med lidt nyt fra dig. Håber at du har det godt.

Rebecca sa...

Härligt med lite uppdatering ^^