Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

tisdag 26 juni 2012

Lyckad träning!

Det verkar peppar peppar som att Becca än så länge inte besväras av sitt löp, hon fokuserar bra på träningen. Idag träffade vi träningsgruppen och jag tränade med en jättetrevlig duktig tjej. Det var så roligt att se någon träna som är lydnadschampion, man har mycket att lära!

Jag blev väldigt nöjd med linförigheten idag och även apporten. Fjärrdirigeringen måste jag klura lite på hur jag skall belöna för att få den snabbare, än så länge står jag ju precis framför henne också! Vi tränar apporten inför tvåan nu (trots att vi inte ens tävlat i ettan, hehe.... men jag vill ju inte fastna i dom moment hon kan!) jag försöker få till en ingång nu utan att hon släpper apporten. Jag har ju alltid haft problem med överlämnande med henne. Men jag tycker det artade sig bra idag. Det är kul att träna nu!

Tyvärr fick ju Becca inte vara med på platsliggningen, så jag tog Molly istället. Hon tog det med ro " jahaja... ska jag ligga stilla här mellan massa andra hundar... jaja, då gör jag väl det! Åh fick man godis när det var klart! Hmmm det kan jag ju göra fler gånger då." Lätt som en plätt verkade hon tycka! Härlig attityd!

Positiva tankar skapar positiva känslor!

1 kommentar:

Susanne o Pebbels sa...

Löpseghet i all ära, Pebbels var (och är fortfarande) skendräktig under Skärgårdscupen. Det boas och mjölken sprutar ;D