Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

fredag 8 juni 2012

En lillasyster!

En liten flicka ska det bli (om nu inte barnmorskan såg fel på ultraljudet!) Hon hade växt precis lagom mycket och allt såg så bra ut. LYCKLIG!!!!

På tal om senaste inlägget kan jag meddela att jag ett par dagar senare lade Jack själv utan några som helst besvär. Pang i bingen och Zzzzzzz! Känns skönt att veta att det då förhoppningsvis var rätt att inte ta upp honom.

Johanna och jag har varit i Söderköpinge på Akitaklubbens årliga sommarträff. Johanna blev klubbmästare i lydnad med Leon för tredje året i rad och nu skall Leon få ett vandringspris instiftat i sitt namn. Kul!!! sen blev hon tvåa med Kia vilket ju också var jätteroligt. Snacka om att vara bäst!!! Grattis.

Becca var ju med och tävlade utom tävlan. Jag är jättenöjd med henne. På lördagen gjorde hon en suverän träning på campingen med fullt med hundar och folk runt omkring. På söndagen när tävlingen var ville hon inte lägga sig i läggande under gång, men det skiter jag i för hon var så himla duktig överlag i alla de andra momenten. Skulle jag önska nått mer så är det att hon blir stadigare i positionen i linförigheten, så det måste vi absolut träna på. Måste också träna mer uthållighet! Jag lärde mig också att inte värma upp för länge innan, tror hon hade hunnit bli lite omotiverad.

Att tälta i snålblåst och regn med ca 5° på natten var däremot ingen höjdare.....  Brrrrr!!

Jack har förresten lärt sig att suga ur ett sugrör nu, vilket är stort och häftigt i vår lilla bubbla : D : D

Ha det bäst!!!
Positiva tankar skapar positiva känslor!!! lätt idag....

1 kommentar:

Padmé Amidala sa...

Roligt med en liten flicka :-) och roligt att tävlingen gick så bra!!! Bra jobbat!!! Tror att det är en bra ide att tävla direkt, väntar man för länge blir iaf jag för nervös.

Stor kram