Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

tisdag 9 oktober 2012

Resultat

Becca klarar nu:

  • springa in i rutan till sin target och sen stanna på kommandot stanna. Vidare träning blir att ta bort targeten lite då och då.
  • hoppa över hindret och sätta sig på kommando, sen får hon bollen kastad över hindret. Vidare träning blir att få ett tillbaka hopp, men fortsätta kasta boll utan att säga sitt och bara belöna uthoppet. Jag vill inte att hon förekommer mig och sätter sig eller får ett kort uthopp!
  • springa ut och gripa apporten och komma in med den till fotposition. Vidare träning blir att ta bort omvänt lockande vid ingången.


Problem kvarstår med fjärrdidrireringen. Hon lägger och sätter sig, men hon guppar ut bakdelen åt sidan när hon ligger. Detta påverkar iofs inte hennes position, hon har låsta baktassar. Men det är ju nu när jag står nära som det inte påverkar, så det kommer säkert påverka sen när jag står längre ifrån. Jag vill få bort det men är osäker på hur jag ska gå vidare. Tips??

Inför platsliggning: Hon börjar så smått förstå att lägga hakan i marken. Jag jobbar med klicker och frivilligt beteende. Tränar det inte i gruppen än så länge.

Funderar på att börja träna vittringsapporten.... men måste nog läsa på lite olika metoder först.


Positiva tankar skapar positiva känslor!! (mindre än en månad kvar till bebisen ska väntas komma!!!)

Inga kommentarer: