Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

lördag 26 januari 2013

Iskall träning

Brrr snö, blåst och kyla. Inget vidare träningsväder. Jag och Johanna trotsade vädret och körde ett intensivt pass.


  • Fritt följ. KASST!! Becca hamnade fel hela tiden och blev låg och släppte ögonkontakt när belöningarna uteblev. Måste prova igen och analysera hur jag ska gå vidare.
  • Rutan. Nöjd. Skickade med target = sprang rakt in från ca 12 m. Utan target från samma punkt = sprang rakt in. Utan target från annan punkt = osäker sprang ut men stannade halvägs. Satte dit target = sprang in fint igen. Bytte tillbaka till utgångsplats utan target = sprang direkt in. Avslutade med target. Nöjd men inser att hon inte fattat momentet ännu.
  • Hakan i backen. Kan lägga ner huvudet när jag står på sidan, men jag måste bocka mig så hon ser handen med omvänt lockande. Kan gå fram framför henne och tillbaka och hon ligger kvar. Går verkligen framåt!!
Har tränat fjärren hemma inomhus. Utökade avståndet. Resultat att hon drogs framåt marginellt. Ska åter prova med belöning bakom henne. Senast jag provade det blev rörelserna så långsamma, men nu när hon kärt sig att jag vill att hon ska röra sig snabbt kanske det går att ha extern belöning. Ska prova imorgon.

Förövrigt är hela familjen förkylda så humöret är inte på topp precis. Men med tanke på hur tufft vissa andra har det just nu så är våra problem ingenting!

Inga kommentarer: