Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

onsdag 2 januari 2013

Ansvar

Inget lär väl hända av sig själv. Inser att om jag ska må bättre så måste jag själv ta ansvar för det.

Steg på vägen för att uppnå bättre hälsa:

- Göra ett litet träningsprogram för mig med stretching minst 3 dagar i veckan
- Bara äta kakor och godis på helgen
- Försöka äta bra mat regelbundet under dagen
- Dricka ett glas vatten mellan varje måltid
- Tänka positivt att foten blir frisk snart så jag kan rasta hundarna igen.

- Lägga upp en realistisk träningsplan för Becca
- Börja träna med gruppen på klubben en gång i veckan
- Träna hemma med Becca minst två gånger per vecka

- Inte slösa energi på negativt ältande av saker jag ändå inte kan påverka just nu!


Återkommer om hur det går...

1 kommentar:

Ingrid sa...

Stor lycka till med vad du bestämt dig för. Måste med ta tag i lite saker här ang mig själv suck.. En god fortsättning på dig!