Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

onsdag 9 januari 2013

Träningsmål


  • Ska jobba mycket med det fria följet nu. Fick lite tips av Roland och Mona på hur jag ska jobba med positionen i svängarna genom att använda sidoförflyttning på en båge. Ska även bara gå korta sträckor, svänga mycket och belöna ofta. Men ABSOLUT inte acceptera ett enda steg i fel position, då ska jag bryta direkt.
  • Ska fortsätta befästa hakan i backen till platsliggningen. Ska utöka avståndet mellan mig och Becca samt lägga på ett kommando.
  • Ska träna in ett stå helt separat från fjärren så jag kan lägga in det sen.
  • Ska utöka avståndet mellan mig och Becca i fjärren. Måste bestämma vilka handtecken jag ska ha också.
  • Ska dela in rutan i smådelar och börja om lite, det var så länge sedan vi tränade den.
  • Ska börja träna in vittringsapporten. Fick lite bra idéer hur jag ska börja, blir spännande!
  • Läggande under gång, hoppet och apporten ska jag låta vara ett tag. 
  • Om en vecka ska jag utvärdera hur min träning gått. (Ja givetvis utvärderar man ju hela tiden, men då ska jag sätta lite utökade mål om det går!)
Positiva tankar skapar positiva känslor! (verkar funka)

1 kommentar:

Susanne o Pebbels sa...

Bra planering!!!

När ska du träna den lilla tjock ponnyn då? ;) Jag önskar att du kunde maila över drömmen så att jag fick se...hahaha :-) God fortsättning! KRAM