Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

torsdag 24 januari 2013

Planering

Att få tid till allt är inte lätt. Två små barn. Inskolning på förskola. Vaken sjuttioelva gånger varje natt. Det eviga hushållsarbetet. Ja listan är lång på saker som gör att man inte hinner ha tråkigt i alla fall!

Snön har gjort att min träning av fritt följ inte precis gått framåt, är ungefär där jag var för två veckor sen. Har tränat lite position inomhus, men det är svårt att se själv om hon sitter rakt. man behöver hjälp eller spegel.

Fjärren. Jag har lagt till handkommandon nu. Hon gör sitt/ligg jättefint. Dax att utöka avståndet.

Stå. Roland gav mig ett bra tips på hur jag skall "dra henne upp" med godis utan att bakbenen flyttar sig. Jag tränar vidare på det.

Rutan. Jag skickar på olika avstånd och från olika håll. Med och utan target. Går fint. Hon springer in glatt. Ska fortsätta så ett tag till innan jag lägger till ställandet. Ska ta bort targeten oftare och utöka avståndet.

Hakan i backen. Har lagt på kommando som hon börjar förstå. Måste träna på att få henne att lägga ner huvudet när jag är bredvid henne istället för framför.

Bakläxa: Tränade apporten utan att ha planerat det, hon släppte den när hon kom in mot mig och hittade den inte riktigt för det var mörkt. Dumt gjort!

Provade ett läggande under gång med kommendering på träningen senast när det var lite tid över. Hon lade sig fint och snabbt, men reste sig när jag var på väg tillbaka. Stark dragning på godiset i handen? Kallt i snön? Varför håller man sig inte till sin plan??? Dumma mig!

Jack älskar i alla fall sin förskola. Rusar in och bryr sig inte alls om mamma. Roligt! Skönt att få några lugna timmar ett par dagar i veckan som kan ägnas åt att ge Sallie lite egentid, bara sitta och mysa och spegla sig i varandras ansiktsuttryck. Det behövs!

Snart är det dax för Sallies dop också. Mycket att planera och fixa. Men samtidigt roligt.

Positiva tankar skapar positiva känslor!

Ps, bakläxa nr 2... var och vaccinerade Becca. Hon vägde flera kilo mer än sist. Aja baja måste börja jobba mer med fysträning. Men nu ska jag snart gå på magnetröntgen av min fot så får vi se sen hur det utvecklar sig! Segt.

1 kommentar:

Susanne o Pebbels sa...

Du är så duktig som orkar med allt! Nu får vi sova hela nätterna ..peppar peppar och livet känns gensast lättare. :)