Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

fredag 30 juli 2010

Husses.se

P g a den totala desperation som uppstår när Molly fortsatt får massa fästingar trots Frontlinebehandling har jag nu behandlat båda hundarna med detta medel:




Husse Fästing Minus 35 ml
Pris: 119:-
Art.nr 50209

Utvecklad för både katt och hund.

Laurinsyra från kokosfett tillsammans med glycerin och eugenol förebygger aktivt angrepp från fästingar.
Applicera på huden var 14:e dag. Vik undan pälsen och droppa 1 droppe var 5:e cm längs hela ryggraden från huvud till svans.
Vid extremt mycket fästingar, sätt gärna gärna även ett par droppar på ben och hals. Minska även mellanrummet mellan dropparna. Upprepa efter hunden eller katten badat mycket.
En flaska ger ca 1000 droppar och räcker därmed April - September för en hund som mäter 60 cm mellan nacke och svans

Vi får hoppas att hjälper!

Annars då?
Det har inte blivit någon träning alls sista veckan efter som jag blivit akut opererad och nu har ont och måste ta det jättelugnt. Idag skall jag dock gå ut med hundarna själv för första gången på länge. Min älskade man (som inte gillar att gå ut med hundar) har varit en hjälte och rastat hundarna varje dag sen jag blev sjuk. TACK ÄLSKLING!!!!

Jag försöker tänka positivt:
1) Min op gick bra, det var duktiga läkare!
2) Jag kommer kompenseras för att jag blev sjuk på semestern
3) Hundarna har inte flippat ut fullständigt trots en längre tid utan hjärnstimulering
4) Det kan väl inte bli sämre nu i alla fall???

Kram på er alla!

2 kommentarer:

Karin L sa...

Trist med det där med fästningar (och din operation oxå givetvis). Men en av mina funderingar är varför du inte sätter på fästinghalsband på dom? Har du kanske provat? Vet att det är mycket giftigt, men för mig är valet jätteenkelt efter att sett så många hundar bli dåliga i borelia och erlichio o fått antingen avlivas eller eller leva med svår värk. Och får dom så lätt fästingar så hade jag absolut inte tvekat. Hoppas det ordnar sig, både med hundar och dig! Kram :-)

Anonym sa...

Halloj tjejen ;)

Jag satte oxå fästinghalsband på mina dogs efter mkt om och men... funkar jätte bra MEN Vilja har på något sätt "tappat" sitt så det är väl bara in och köpa nytt :( Vet att där finns en anledning varför du väljer att inte sätta det på dina tjejer och så kan det vara. VISST kan vi träna!! Var hos Helene i veckan och där är gruppen halverad och super fin att valla på ;) Kan du i veckan???

Kramar M