Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

onsdag 21 juli 2010

What to do??

Mollan har sen jag satte på Frontline fått 10 fästingar. ÄR DET RIKTIGT KLOKT???? hennes blod måste tyvärr vara en fästingdelikatess. Becca hade 1 fästing idag, och har inte haft några andra på länge. Usch jag känner mig helt maktlös mot de jäkla krypen.

Svårt att tänka positivt just nu.... : (

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi anv. ett fästing medel från DK som man köper hos vet. Fungerar jätte bra, Vid mycket bad måste man så klart ha på igen annars räcker det hela sommaren.
Jag ringer när jag vet mer... Tror det lutar åt att ni får vara katt vakt... kram

Anonym sa...

Hej vännen, skönt att du är positivare och mår bättre :-) Måste varit en riktigt inspirerande bok du läste ;) Vi använder fästingspray i år. Verkar ok.
Du hur kan du bo i fästingrike? Det måste vara en extremt fästingrik miljö du har. Är det fuktigt, våtmark? Den här torra sommaren har inte vi haft en enda fästing här hemma, men fått fästingar så fort vi besökt andra platser. kraaam lottie