Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

tisdag 13 juli 2010

Vallträning hos Agathe!

Idag var vi och vallade hos Agathe. Tusen tack att vi får komma!!! Becca var verkligen duktig. Så himla roligt!! Känns som att hon mognar hela tiden. Molly däremot var alldeles för het och tog inte stoppvisslan. Har bestämt mig för att sätta lina på henne nästa gång och befästa vissa saker lite, hon behöver komma ner i självförtroende lite, just nu tror hon att hon skall bestämma allt själv. En sak som var bra idag var i alla fall att hämten börjar arta sig. Jag lägger henne så hon inte ser fåren, sen ställer jag mig så jag ser fåren och skickar sen henne, det går fint nu. men jag ser alltid till att fåren inte står i ett trångt läge, litar tyvärr inte helt på Molly i närarbetet.

Älsklingen var med idag och fotade lite! Tyvärr blev där inga ok bilder på Molly, men desto fler på Becca.








Idag är förresten första semesterdagen : D

Positiva tankar skapar positiva känslor!!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Så fina bilder.

Pekka sa...

Fina bilder :D skönt med semester! Njut av den!

Anonym sa...

Mmmm, ser bra ut! Och vad bra o träna i sån terräng!! Bra Jenny :-)

Anonym sa...

ps. det var Lottie som lämnade förra kommentaren, inte anonym.. :)