Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

måndag 5 mars 2012

Måndag och sol!

Jag önskar att vädret ute skulle återspeglas i mitt sinne. Känner mig irriterad och stressad av allting. Vi bor i ett hus som håller på att renoveras, och den renoveringen sköter vi själva. Vilket typ innebär att saker och ting aldrig blir färdigt. Periodvis känner jag att jag klarar av att distansera sig mig från allt som ligger på hög och väntar men just nu är det en sån där period då jag bara håller på att bli galen på allt som måste fixas. Sen är det ju trädgården. Jättehärligt att det blir vår, men det innebär ju också att allt trädgårdsarbete måste börja göras. Rabatter som skall fixas, häckar som ska klippas o s v. Förutom det håller vi ju på att byta allt staket runt trädgården, anlägger en grillplats och vi måste röja ut vårt uthus (som är FULLT av skräp).

AAAAAAHHHHHH känner paniken komma! Tillråga på allt så ser man ju all skit inne nu när solen lyser in, damm som måste bort, fönster som måste putsas, hundhår som ska dammsugas. Okej man ska verkligen inte klaga, för någonstans har vi ju valt allt detta själva. Vi skulle ju lika gärna kunnat bo kvar i vår lägenhet i Malmö och inte ha trädgård eller hundar, och det vill jag ju inte. Men jag skulle faktiskt vilja ha lite mindre att göra. Speciellt eftersom Jack är i en sån ålder att det typ inte går att få något gjort när han är vaken! och när han väl somnat (som nu) är jag själv helt slut och bara vill sätta mig ner och dricka lite kaffe och slappna av.

Men nu skall jag gå ut och städa ugnen innan rengöringsmedlet blir ett med skiten...

som sagt.. ett mörkt moln i huvudet idag : (

1 kommentar:

Ingrid sa...

Visst e det så att nu när solen kommer fram mer o mer så dyker allehanda skit fram suck..eller syns iallafall. Men vadå Man kan inte hinna med allt även om man vill! Ha det gott!