Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

fredag 9 mars 2012

Ny kurs!

Igår började nya lydnadskursen på svedala BK. Vi hade rätt mycket teori först och gick igenom massa moment och regler, men det var ju bra eftersom det är nya lydnadsregler för i år. Sen fick vi visa upp våra hundar lite. Becca skötte sig fint även om jag märkte att hon var lite påverkad av alla de andra hundarna runtomkring. Hon tog apporten med en gång!

Sarahs hjälptränare Maria gav mig även ett jättebra nygammalt tips med ställandet. Jag har ju tidigare försökt träna in det genom baklängesgående men det funkade inte alls, trots ivriga försök under lång tid. Så jag har ju istället jobbat med omvänt lockande de senaste månaderna, men tyckte nu att jag kört fast. Maria kom då med den enkla men briljanta idén att kombinera dessa två träningssätt. Och vips... där hade jag nästan ett ställande! Verkligen positivt. Ser så mycket fram mot denna kursen!

Positiva tankar skapar positiva känslor!

Inga kommentarer: