Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

fredag 13 juli 2012

183.5

Hur duktig hund har inte jag då??????? På vår debut i lydnadsklass ett (jag har aldrig tävlat förr heller... nervös som fan var jag!) lyckas den lilla duktiga bästa söta hunden prestera 183.5 poäng och komma på bronsplats i klassen. Kan inte nog säga hur nöjd jag är med henne. Tvåan hade 0.5 poäng mer än oss och ettan var superduktig på 190 poäng. Tyckte det var många duktiga ekipage i toppen. Under platsliggningen kändes mina ben som gele och hjärtat bankade så hårt att det måste hörts till månen minst! men lilla Becca bara låg och tittade på mig, hon kändes ganska lugn och trygg. Nervositeten släppte som tur var lite när vi började de individuella momenten.

Våra poäng var:
Platsliggning 10

Tandvisning 10 (jag var mkt nöjd med att hon satt kvar och inte hoppade upp på domaren)

Linförighet 7 (kommentarer; störig resväg, nosar, sitter snett) Jag tycker själv att det var en rättvis poäng och det var också det momentet jag visste att hon inte var redo för att tävla i!

Läggande 9.5 (små små steg)

Inkallning 9.5 (sitter snett) Jag märkte ärligt talat inte att hon satt snett, men det blir spännande att se på filmen sen!

Ställande 9.5 (litet steg)

Apportering 10

Hopp 10 Jag är mkt nöjd med hennes ingång!

Helhet 9 (För mycket dans mellan momenten) Personligen tyckte jag inte att jag belönade mer än vad som är ok i ettan, men eftersom det var så många anmälda tyckte kanske domaren att han ville skynda på det hela?? Dock får jag ju ta till mig kritiken och jobba på det. Hade jag fått en 10:a istället hade vi ju varit tvåa!

Känner att jag har världens bästa lilla hund. Jag är bara så himla nöjd med allt just nu.

Tack också till Johanna som följde med som moraliskt stöd för mig, och Molly som skötte sig utmärkt som sällskap och support till Becca! Tävlingen var bra organiserad men det var ganska långt att köra till Tollarp.

Positiva tankar skapar positiva känslor. LÄTT idag!!!

5 kommentarer:

Susanne o Pebbels sa...

Fasen vad bra jobbat!!! Duktiga du som tränat Becca så bra!!! GRATTIS!!! Bra jobbat!!! Vad glad jag blir!!!

Jenny sa...

Tack Susanne! Jag har ju fått bra tips från dig också : )

Karin L sa...

Supergrattis! Ni är grymma!!!!

Jenny sa...

Tack Karin!!! Ser fram mot lite tips från dig för att få en bättre linförighet : ) Ses imorgon kanske?!

Rebecca sa...

Grattis, vad roligt :D Man blir ju lite sugen själv när man läser inlägget!