Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

måndag 30 juli 2012

Mycket som skall göras...

Jag vill kunna klona mig själv. Känner att tiden inte räcker till till allt jag borde, måste och vill göra. Vår lista på "att göra saker" såväl inne som ute i huset och trädgården är megalång. Och vissa saker är ju återkommande som att rensa ogräs, klippa gräsmattan, sköta häckarna, köra med röjsågen runt staketen.... Ja det tar liksom aldrig slut. Jag älskar vårt hus men känner att det är en alldeles för stor trädgård. (Hundarna håller nog inte med!) man får ju också förstå att mannen inte heller vill ägna varje minut av sitt liv åt att jobba. Han åker ju hemifrån tidigt och kommer hem vid femtiden på em. Då ska han ju umgås med Jack, det skall ätas middag och allt sånt där vardagligt skall hinnas med. Plus att man ju behöver vila sig lite också.

Mina dagar ser ut ungefär så här:
- Jack väcker mig kl 8
- Jag ger honom Nan, fixar morgonhygien och kläder på oss båda
- Vi äter lite lite frukost
- Mellan 9-10 brukar jag städa, fixa med tvätt, småfixa lite i trädgården och leka med Jack
- Sen sticker vi ut med hundarna, går på nån lekplats eller åker och hälsar på hos någon
- Halv tolv äter Jack och jag lunch
- Sen vill han leka tills det är dax att dricka Nan och vila middag vid ett-halvtvå tiden.
- Han sover ca 1 1/2- 2 timmar. Det är då jag rusar ut i trädgården för att försöka fixa med allt som inte går att göra när han är vaken.
- När han vaknar är det dax att fika och sen kommer hans pappa hem.
- Eftermiddagarna och kvällarna går åt till middagslagande, fixande med disken, Jack ska bada och så ska man ju hinna med annat som att handla, ringa samtal, betala räkningar och så.
- Mitt i allt detta ska man försöka klämma in lite hundträning och egentid att vila eftersom det jobbigt att vara gravid och inte kunna sova ordentligt på nätterna. Mannen försöker få tid till att beta av allt på att göra listan och hinna med sina ödlor.
- Jack lägger sig sen vid 20.00 och sover som tur är hela natten, då sitter hans föräldrar som döda sillar i soffan ; )

Det kanske inte verkar så himla jobbigt att vara föräldraledig. Men den stora skillnaden mot att vara på sitt jobb är att man aldrig har "rast". Ja möjligen när barnet sover men då är det ju så mycket som måste göras..... Jag menar inte att klaga för jag har ett jättebra liv men jag önskar verkligen att det gick att klona sig själv.... Allt förfall i trädgården är verkligen grogrund för dåligt samvete.

1 kommentar:

Ingrid sa...

Ja du känner igen mycket av det..men det e så fast det e svårt jag vet:)) Priotera..stänga ögonen för det som e "lite" mindre viktigare än nåt annat! Skitsvårt men ibland måste man bara det! Kram på dig!