Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

tisdag 21 augusti 2012

Drillad

Idag blev det effektiv träning av det fria följet. Fick jättebra hjälp av Astrid och Linda på klubben. Verkligen lyxigt att träna med SM- och elitekipage. Dom påpekade att jag måste svänga mycket mer distinkt, inte vänta in Becca i helomvädningarna, vända på huvudet och förbereda svängarna bättre. Träningen kändes superpositiv, nu måste jag verkligen slipa på allt detta till nästa tävling. Jag vill så himla gärna få till ett lyckat fritt följ på tävlingen. Fick även lite tips på hur jag ska jobba bort att Becca flyter ut till sidan, men det återkommer jag med efter att jag provat det!

På platsliggningen stod jag väldigt nära idag och jobbade med omvänt lockande och många belöningar. Fick chans att korrigera ett litet snus också. Jag hade också leksak liggande bakom. Helgarderad alltså... hehe! Ska träna lite platsliggning på detta sätt kommande veckan så att jag kan göra en tävlingsmässig platsliggning nästa tisd och då se om snuset avtagit. Hoppas det! Vill gärna ha en 10:a på det momentet och snusar hon så känns det som att hon också kan resa sig eller nått sånt för att hon inte är tillräckligt fokuserad.

Jag fortsatte också med rutan och hoppet till tvåan. Den träningen känns som den artar sig. Ska bara skynda långsamt så jag verkligen befäster beteendena innan.

Kul med träning! Positiva tankar skapar positiva känslor!!!

Inga kommentarer: