Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

tisdag 28 augusti 2012

Tjuvstarter!

Idag var det träning med gruppen på klubben. Jättekul som vanligt. Jag är så glad över att få träna med så duktiga och snälla människor och det är så roligt att se de andras hundar. Jag körde igenom alla ettans moment med många belöningar idag. Överlag är jag nöjd men Becca verkade väldigt på hugget, hon tjuvstartade nämligen både i inkallningen och vid hoppet. Det har aldrig hänt förut. Jag hoppas verkligen inte att det händer på söndag!

I linförigheten tyckte Karin att jag inte ska ha godis i handen när jag tränar eftersom Becca blir flamsig då och bara tittar på handen. Efter söndag (om vi klarar det) ska jag inte träna mer fotposition förrän bebben är ute, känner att det bara blir svårare och svårare att få till bra positioner! Magen är ivägen helt enkelt!

På platsliggningen stod jag på tävlingsavstånd men gick in och belönade två gånger plus korrigerade en liten vädring i luften. Överlag är jag nöjd med att hennes uppmärksamhet verkligen höjts sedan senaste tävlingen, men vi får väl se på söndag....

Positiva tankar skapar positiva känslor! måste tänka på det när jag tävlar....

Inga kommentarer: