Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

söndag 12 augusti 2012

Stekande het dag!

Idag var vi och tävlade i Hörby. Där var det väldigt trevligt men ettan och eliten gick väldigt nära varandra och den ena tävlingsledaren skrek för att överrösta den andra, typ! Redan kl 9.00 på morgonen var det strandväder och Becca kändes lite seg. Men hon och jag tog oss samman och lyckades ändå prestera rätt bra. Poängen blev 178 och vi kom på en andra plats, vilket jag ju givetvis är jättenöjd med. Men känslan fanns inte riktigt där idag.... tror det beror på värmen, att det var på morgonen och att jag faktiskt börjar bli rejält gravid nu. Pustigt att gå, små sammandragningar och sover som en kratta gör jag. Kan kanske även vara lite skendräktighet på gång för Beccas del, hon slickar sig en del just nu. Men självklart är jag nöjd ändå.

Våra poäng var:

Platsliggning 9 (snusar) Jag har haft problem med snus på alla träningar sedan första tävlingen men inte riktigt tagit tag i det. Tänker nu att jag skall korrigera lite på kommande träningar inför nästa tävling och sen i vinter ska jag träna in en platsliggning med hakan i marken istället.

Tandvisning 10

Linförighet 7.5 (kort koppel, pendlar ut i sidan) Fick kommentaren på senaste träningen att jag håller mitt koppel så slarvigt och alldeles för långt, försökte åtgärda det idag, verkar dock som jag åtgärdade lite väl mycket?! Tycker att positionen och intensiteten på de senaste träningarna varit mycket bättre men idag var Becca likadan som på senaste tävlingen. Inte nöjd! Hade hoppats att se lite resultat av träningen...

Läggande 9 (flyter ut i sidan vid transporten) Jag känner det som att hon inte är riktigt på hugget.

Inkallning 10 Jag är mycket nöjd med att ingången är förbättrad sen förra tävlingen.

Ställande 8 (DK på sättandet) Becca står så fint och stadigt och verkar tycka att "nä nä.... sätta mig ska jag inte göra förrän jag fått min belöning" Har kanske tränat för mkt stadga?? kändes lite snopet ; )

Apport 10

Hopp 10 är mycket nöjd med ingången!

Helhet 10 (Trevligt) Idag verkade domaren inte bry sig att jag berömde och småbusade lite med Becca mellan momenten, men jag försökte tona ner mig lite.

Nästa vecka skall jag jobba mer med platsliggningen och linförigheten. Förutom att fortsätta med momenten till tvåan såklart.
Stort tack till Johanna som ställde upp som support och såg till att Molly hade en bra dag också!


Positiva tankar skapar positiva känslor!!

4 kommentarer:

Susanne o Pebbels sa...

Tjohoooo GRATTIS!!! Gud vad ni är bra!!!! KRAM

Jenny sa...

Tack Susanne!!! : D Jag hoppas bara verkligen nu att vi klarar LP 1 innan det blir helt omöjligt att tävla mer p g a magen!

Ingrid sa...

Super super grattis igen! Jättekul!

Jenny sa...

Tack Ingrid! Ser fram mot torsd. Hoppas vädret håller i sig!