Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

tisdag 14 augusti 2012

Kollade lite resultat...

Var inne på SBK:s hemsida och kollade poängen från min tävling. Såg att ekipaget som vann hade 180 poäng och att trean hade 166.5 poäng. Alltid roligt att se domarens bedömning av de olika momenten på olika hundar!

Idag är det träning med gruppen på klubben. Min tanke är att jag skall stå nära Becca på platsliggningen för att kunna korrigera ev snus och snabbt belöna bra kontakt. Jag vill att hon ska titta på mig under platsliggningen. Ev ska jag gå tillbaka till att sätta skål bakom henne också.

Linförigheten ska jag träna mer tävlingsmässigt utan godis i handen men ändå med många belöningar. Fokus ska ligga på att hon inte kommer ur position i transportsträckorna och för min egen del att jag bestämmer hur långt mitt jäkla koppel ska vara. Ska bli skönt att slippa kopplet i tvåan sen, Becca går mkt bättre utan det känns det som!

Idag är det sommarvarmt och pustigt. Lite jobbigt när man är gravid. Eftersom Jack somnat nu så ska jag fixa med disken och sen lägga mig och vila lite. Det märks att energin inte är på topp längre. Funderar även på att börja lyssna på min CD med andningsprofylax igen, dax att börja förbereda sig lite smått inför förlossningen snart ju!

5 kommentarer:

Susanne o Pebbels sa...

Hur långt är det kvar nu? Tycker att du är himla duktig!!!

Rebecca sa...

Nu får du allt ta och lägga ut lite bilder på er när ni tränar/tävlar :)

Jenny sa...

Rebecca! Kul att du tittat in : ) Ska försöka få till lite bilder, måste först bara få dom från Johanna som fotade när vi tävlade. Har inte sett dom själv heller! Ha en fortsatt skön sensommar.

Jenny sa...

Susanne! Tack, det är lite kämpigt men mest p g a att det är varmt. Värme och graviditet passar dåligt. Den 4 november är det beräknat till. Kram till dig!!!

Susanne o Pebbels sa...

Du behöver inte bli avis för Junie brukar inte vilja åka så länge :-) och så gick hon sista halvtimmen också.

Kramar