Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

fredag 24 augusti 2012

Träningsrapport

Tränade ensam platsliggning på klubben idag. Tycker att jag ser lite resultat. Bättre fokus på mig idag och bara ett försök till snus när jag stod på tävlingsmässigt avstånd. Jag ska fortsätta jobba med omvänt lockande och korrigeringar ända fram till tävlingen.

Var riktigt sträng mot mig själv idag i svängarna i linförigheten. Tycker att Becca hängde med bra. Jag jobbade med många belöningar men hade godiset i fickan istället för i handen.

Läggande under gång känns lite nervöst just nu. Becca har visat tendens att inte lägga sig ibland. Tror jag skall gå tillbaka och träna snabba ligg med leksak ett par dagar nu för innan hade hon jättebra lägganden. Nu verkar hon osäker på vad hon ska göra skumt nog!

Apporten till tvåan är nästan färdig som moment. Hon springer ut bra, har ett bra gripande och kommer in i fotposition fint. Det jag skall jobba bort är att jag fortfarande visar in henne lite och använder omvänt lockande så hon skall hålla kvar apporten. Plus att jag måste träna på att kasta apporten hehe.... Men hon verkar ganska säker på vad som förväntas av henne nu. Roligt!!!!

Hoppet till tvåan har kommit så långt att hon hoppar ut och sen vänder sig mot mig och stannar. Då kastar jag hennes leksak än så länge. Tror jag måste träna på kommandot sitt på avstånd separat. Har liksom inte tänkt på det innan!

Becca kändes väldigt motiverad idag, det är hon i o f s som oftast men det gäller att hitta en balans mellan att träna tillräckligt mycket/ofta men inte för mycket/litet. Det är svårt när man ska pussla in allt annat i livet också. Det känns som att jag själv går lite upp och ner. Ibland tränar jag som tusan i ett par dagar, sen orkar jag inte på tag för att sen bli jättepå igen. Antar att det är denna brist på planering som kommer göra att jag nog aldrig blir ett elitekipage ; )

Ha en skön helg!!
Positiva tankar skapar positiva känslor.

Inga kommentarer: