Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

söndag 9 maj 2010

Vallningssäsong!

Nu är det ljusa långa kvällar, så även om jag jobbat i helgen så har vi hunnit med en tur till fåren. Tack snälla Lottie att vi är välkomna hos dig! Nu är det Young handler vecka i Maglarp med Kevin Evans som tränare, varför varför varför är man inte 25???

Molly fick träna lite drivningar och fållan idag. Det märktes att jag har haft henne i liten hage med lina på ett par dagar, hon var mycket noggrannare och inte alls lika tajt, bra! Men inte tillräckligt bra... Det är så kul att köra med henne, hon gör mig glad!! : D

Becca fick gå i den minsta av hagarna och tränar fortfarande på att få riktig tändning. Idag fick hon springa runt, runt och jag försökte dirigera henne att byta varv. Om vi säger så här, det var 50/50 lyckad träning ; ) Hon börjar lyssna mer och mer på ligget nu i alla fall!

På tisdag skall Becca höftröntgas, håll tummarna!










Bilderna på Becca är lånade från Lotties hemsida och tagna av Alex F.

Ha en bra ny vecka!
Positiva tankar skapar positiva känslor!

Inga kommentarer: