Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

lördag 29 maj 2010

Ingen rast, ingen ro...




Så har det känts senaste veckan. Det har varit mycket att göra på jobb och jag har knappt varit ledig. Lite hundträning har det blivit i alla fall, Lottie har varit snäll och låtit oss komma och träna på hennes söta roslagare. Molly börjar ta liggvisslan nu och Becca har fått fortsätta gå efter fåren i lina och träna på att flanka, det går väl sådär med flankerna men intresset är på topp. Beccas fotposition till lydnaden artar sig och sittkommandot börjar funka nu också.

Igår var jag och Lotta ute i stallet och red, så i dag har jag träningsvärk i buk- och benmuskler... bra!!! Jag red Zeb och Lotta Dante, det var verkligen en fin eftermiddag att rida på.

Idag har svärmor varit här och vi har ätit årets första nypotatis, och med den mängden smör jag hade på så hjälper nog inte all världens situps! : / men jäkligt gott var det : D

Nu skall jag samla lite mod och se om en sak jag har tänkt på ett tag kan bli verklighet... mer om det sen!

Fortsatt fin helg!!

Positiva tankar skapar positiva känslor!!

Inga kommentarer: