Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

fredag 3 februari 2012

Bilia igen...


Idag har vi installerat Jacks riktigt nya barnstol i bilen. Den vi satte in för några dagar sedan var en gammal som vi fått av Linda, men både både jag och mannen kände att vi nog ville ha en lite modernare stol. Smäller det vill man ju att barnet skall sitta så bra som möjligt. Att välja barnstol var däremot en jäkla djungel.

Vad jag har förstått är det Besafe Izi kid x 3 som är den absoluta testvinnaren detta året, mest p g a av att hela stolen är klädd i ett material som heter EPS som "absorberar energin" i en krasch så inre skador på barnet ska minimeras. Men den stolen kostar (utan iso fix fästen) ca 4000 kr. Och barnet kan bara ha den upp till 18 kg.

Vi valde att köpa en Britax Multi Tech II som kan användas bakåtvänd fram till barnet är 4,5 år och framåtvänd upp till 25 kg. Stolen har också fått bra testresultat och den säljs i samarbete med Volvo. Med Volvokortet betalade vi 2700 kr och fick den installerad i bilen. Jag vet inte om jag känner mig nöjd eller inte.... helst hade jag kanske velat ha Besafe stolen, men den var ärligt talat bara för dyr för oss. Speciellt eftersom jag också har haft bilen på lagning nu.

ha en fin helg alla!
Positiva tankar skapar positiva känslor (får väl tänka positivt om bilstolen!)

Ps: eftersom jag nu har denna stolen så vill jag helst inte att någon skriver något negativt om den i kommentarerna, jag vill inte behöva oroa mig för massa saker. Jag är redan tillräckligt orolig för allt som man kan tänkas göra fel när det gäller bebisen... Är det nått dåligt med den lär jag upptäcka det själv. Och ur säkerhetssynpunkt så är den ju mer än väl godkänd!


Inga kommentarer: