Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

måndag 20 februari 2012

Segaste sjukan!

Måste verkligen säga att det är den segaste förkylningen någonsin. Jag har blivit snorig igen nu i helgen, jag har haft huvudvärk och mannen ligger däckad feber idag. Verkligen drygt.

Dock kunde jag och Jack njuta av vårkänslorna ute idag. Vi gick en härlig promenad i skogen i strålande sol och det enda som hördes var en symfoni av fågelkvitter. Underbart!!!

Jag har tränat Becca med apporten som en slav senaste veckan. Nu kan hon komma in och sätta sig fot, ta apporten, hålla den 1 minut (t o m med störning att jag petar på den) och tillslut släpper hon på loss. Detta funkar klockrent ca 7 av 10 gånger. Känner att det verkligen är på väg att bli ett färdigt moment. Jag undrar bara hur länge hunden ska hålla apporten i ettan? Nån som kan svara?! Min tanke är att jag nu skall flytta ut ur köket nu och träna på andra platser.

Denna vecka har vi mycket inbokat. Ska träffa flera fina vänner och ska till IKEA med mamma. Ser fram mot veckan. Hoppas bara att vi blir friska nån gång (och att jag inte får mannens influensa).

Ha det toppen!
Positiva tankar skapar positiva känslor!

1 kommentar:

Ingrid sa...

Så roligt det går bra med apporten!Tror det e 5 sek i ettan dom ska hålla den!Ha det gott!