Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

tisdag 14 februari 2012

Phu...

Den dumma förkylningen verkar vara inne på andra omgången, idag känner jag mig jättesnorig och febrig. Ont i öronen har jag också. Så trist. Jag blev helt slut av att gå ut med hundarna innan idag, höll inte på att komma upp för den minsta backen i skogen ens.

Jack är det full fart på nu om dagarna. Han har slutat sova 2 gånger verkar det som. Han vaknar numera vid 8 och dricker lite nan. Sen vill han vara uppe och leka till 9.30, då är det dax att äta gröt. Sen brukar vi gå ut med hundarna. När vi kommer hem ska vi äta lunch. Sen håller Jack igång ända till ca 14.30 då han dricker nan igen och sen äntligen lägger sig så man själv kan pusta ut lite, hehe. Han är liksom överallt nuförtiden, han kryper snabbt, går med sin gåvagn, ska resa sig upp hela tiden och pilla på ALLT. Inte en lugn sekund. Ska jag gå på toa måste jag sätta honom i hans säng eller spänna fast honom i babysittern ; ) Kan säga att man inte precis sitter och filosoferar på dass.... När han sen sovit till ca 17-tiden vill han äta igen, då tar vi oftast lite smörgås eller yoghurt. Sen ska det lekas och ofta badas fram till 19 då han äter middag. Kl 20 dricker han nan igen och somnar sen för natten. Men det här med att bara sova en gång märks tydligt på kvällen, för han är mycket gnälligare än han varit innan (inte så kul för hans pappa som bara träffar honom på kvällen...) Inser snabbt efter att ha sammanfattat Jacks dag att han typ äter sjuttioelva gånger hehehe... Man behöver mycket energi när man är igång mycket!

Nu skall jag slänga mig på soffan och njuta av lite egentid!

Positiva tankar skapar positiva känslor (verkar inte funka på min förkylning!)

2 kommentarer:

Janne Litgov sa...

God bedring. Jeg kæmper også med forkølelse og lungebetændelse.

Jenny sa...

Tack Janne! Hoppas du också blir frisk snart. Krama flickorna!