Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

onsdag 8 februari 2012

Yes!

Har haft en bra träning med Ingrid idag. Är glad eftersom träningen med apporten går framåt. Även ställandet gick mycket bättre idag. Fick tips av Ingrid gällande linförigheten, hon föreslog att jag skulle gå i en cirkel med Becca på insidan för att få bort plogandet och hepp hepp det blev mycket bättre. Kul med tips som ger utdelning, tack! Det var mycket bra att träna tillsammans med någon annan. Jättebra att kunna göra platsliggning med en annan hund bredvid också.

Jack var på BVC idag och gjorde 10 månaders kontrollen, och ja; han kan slå klossar mot varandra och ta med pincettgreppet, han kan även resa sig upp och sitta själv. Han blev alltså "godkänd". Måste säga att jag stör mig lite på dom där testerna. Jag förstår ju att man väl se att barnet utvecklas, men det känns ändå som att barnet skall stoppas in i någon slags mall av normalitet och kurvor. Jag gillar inte sånt...

Med tanke på hur snoriga vi är så är det uteslutet med baby café imorgon, och någon jympa för mig blir det definitivt inte. Vi får vara glada att vi orkar med det nödvändiga. Idag kom förresten Max doppresent med posten, härligt!

Vi tänker stenhårt positiva tankar att vi ska bli friska snabbt!

1 kommentar:

Ingrid sa...

Tack själv för träningen idag! Kul o nyttigt. Jag behöver verkligen nån med som "håller koll" på mina dumheter! Det kommer att bli så bra när ni kommit igång mer. Ha det bra så hörs vi snart igen för mera träning!