Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

torsdag 2 februari 2012

Iskall träning

Var nere på klubben en sväng i kväll, det var sjukt kallt - 8° brrrr. Becca gjorde i alla fall väldigt snabba ligg och höll apporten länge, vilket jag är mycket nöjd med. Fotgåendet var däremot katastrof, sneda sitt och en massa plogande. Måste gå tillbaka minst en mil känns det som, eller kanske ha en mindre taggad hund! Ställandet är också knepigt, att sitta eller ligga är ju såååå mycket trevligare tycker Becca. Jag måste bara få till fler träningspass i veckan, tycker tiden räcker dåligt till bara! Molly fick som vanligt bara leka och skoja och för att vara en snart 8 år gammal tantalanta tycker hon att bollen och dragkamp är grymt kul! Skoj med en pigg hund!

Idag har Jacks farmor varit på besök, det var roligt och Jack var helt slut och somnade tidigt idag, tar på krafterna att ha besök!

Själv känner jag mig lite krasslig, ont i halsen och småfebrig (så blir det alltid när man börjar träna...) Så det blev inget med magtränaren idag, plus att jag ätit både chips och ett ballerinakex idag. Dålig karaktär i ett nötskal, det är jag det! men men.... det är bara att börja om imorgon!

Snart ska jag lägga mig, ska bli väldigt skönt. Sängen är bara bäst ibland : )

Inga kommentarer: