Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

måndag 6 februari 2012

Måndag igen!


Japp då var det måndag igen, snart passerad t o m. Tänkte ju lägga upp veckans planer varje måndag men idag känns det lite svårt att planera eftersom både jag och Jack är krassliga, även mannen börjar ju känna sig lite småkass nu. Så alltså är det svårt att veta vad vi kommer orka med.

Jag är i alla fall glad att jag orkat gå en lång runda med tjejerna nu ikväll. Träffade då på ännu ett geni som bara släppte fram sin hund utan att kolla att jag ville att dom skulle hälsa. Suck.... varför tror folk att man vill att hundarna ska hälsa på kreti och pleti??? Som tur var är ju flickorna snälla, och även den framspringande hunden var det. Jag försökte förklara att man bör fråga först, mannen svarade då att hans hund ju bara var en valp på 4 månader och att den skulle få träffa så många hundar som möjligt för att vänja sig. Jag undrar vad han hade tyckt om det var min förra hund Zorro jag hade varit ute med istället, och om han ganska troligt snabbt hade gjort slarvsylta av hans lilla valp?? På vilket vis hade valpen varit gynnad av ett sånt hundmöte? Well... man får bara försöka låta bli att reta sig!

Träningen av mig kommer i alla fall ligga helt nere t o m onsdag, minst. På torsdag är det min förhoppning att jag kan sätta igång med magtränaren igen. Och beroende på hur det känns och hur jag mår så blir det pilates på fredag och magträning på söndag. Men den som lever får se!

Imorgon ska jag försöka gå ut med barnvagnen, men det beror på hur snorig Jack är. Inte så bra för huden och hälsan att sitta med massa snor under näsan i minusgrader nån längre stund. Förövrigt så måste jag tvätta alla tusen maskinerna tvätt som ligger och väntar i tvättstugan och städa lite. Inte så roligt men välbehövligt.

Annars har vi inplanerat ett BVC besök i veckan och jag hoppas att vi ska må tillräckligt bra för att gå på babycafé senare i veckan också.

Molly har sitt återbesök hos veterinären på fredag, men det kommer nog inte vara några problem. Jag tycker hon ser fin ut på nosen nu, men så äter hon ju penicillin fortfarande.

Till helgen ska vi åka på Max dop. Det ska bli jättefint och roligt att träffa Jacks gudmor med familj igen. Idag fick jag också besked att doppresenten är på väg med posten. Perfekt!

Jag funderar på att träna lydnad med hundarna på klubben imorgon och torsdag kväll, kanske en sväng på söndag fm också, så vill nån hänga på hade det varit jättekul! så himla segt att träna själv!

Positiva tankar skapar positiva känslor!!!
Hoppas på en bra vecka för alla bra människor.

3 kommentarer:

Sara sa...

Hej Jenny!
Hoppas allt är bra med er, var ju superlängesen vi träffades..
Visst är det härligt med långa förhållanden, håller med dig, det blir bara bättre =)
Ha det toppen!
Kram

Ingrid sa...

Hej! E det onsdag kväll du menar att träna? Jag hör av mig imorgon em! Slutar jobba 13.30...

Jenny sa...

Ingrid! Så kul om du vill ses, jag menar i och för sig idag (tisd) men vill du ses imorgon så passar det mig också bra! Bara att ringa. Kram