Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

fredag 10 februari 2012

Mollys nos

Var på återbesök med Mollys nos hos veterinären idag. Jag visste redan innan att den var läkt och att allt såg bra ut (jag är trots allt sjuksköterska!) Det var inte jag som bokade in återbesöket utan det var veterinären som sa att "jag vill se henne om två veckor igen". Då tänker i alla fall jag att återbesöket ingår i ursprungsbesöket när det gäller faktureringen, det var ju inte jag som bokade det! Hade jag bokat ett besök till Molly idag så hade jag ju avbokat det eftersom jag inte ansåg att det fanns någon anledning att åka dit, hon är ju frisk! Men vi åkte dit eftersom det ju var veterinären som hade velat ha tiden. Otroligt korkat av mig... det kostade 340 kr. Det enda veterinären gjorde var att pilla lite på näsan och sen säga "ja det ser ju bra ut". Suck!!! När jag påpekade detta för henne och menade att det var dålig stil att ta betalt menade hon på att återbesök alltid kostar. Jag vill inte minnas att det varit så hos andra kliniker jag besökt. Hur är det hos era veterinärer?

Jag gillar egentligen min klinik (Gylle smådjursklinik) men blev faktiskt sur över detta. Jag påpekade att hon bör vara tydlig och informera att återbesöket är avgiftsbelagt. Hade jag vetat det hade jag aldrig åkt dit idag!

Dock skönt att Molly mår bra!

1 kommentar:

Ingrid sa...

Hmmm har inte tänkt på om återbesök kostar men tror det!Men inga roliga pengar!Men skönt det e bra iallafall!