Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

onsdag 21 april 2010

Fästing

Jahapp... då har Mollan fått sin första fästing efter att jag satt på bärnstenshalsbandet... Bet sig nog fast imorse när vi var nere vid ån och gick, som tur var upptäckte min man den tidigt. Den lilla jävulen hade satt sig på höger bakben. Den var inte speciellt stor men kan vara nog så farlig ändå! USCH!!!

Fästingbild från Internet... huuuuu



Positiva tankar skapar positiva känslor, men om fästingar finns det inget positivt att säga, tyvärr!!

4 kommentarer:

Matilda sa...

Vilken blogg jag ramlade in på=)
Hit kommer jag igen=)

Kram

Karin L sa...

Jag kan inte så mycket om bärnstenshalsbanden, men dom behöver nog minst en vecka på sig innan dom fungerar helt perfekt. Håll ut och var vaksam :-)

Alex! sa...

Heej! Fästingar är ett h-vete rätt ut sagt :) O vad skoj med Becca! Hon är en söt tjej!!! God luck

Anonym sa...

Hej, jag hatar fästingar!! Min lilla Grumpy hade en liten djävul fastbiten mellan bringan o frambenet, en stor svullnad, men bara en liten djävul :-( Inte kul. Som tur är har jag våningssäng, finns inget värre än att dela binge med fästingar *brrrr*. STackars hundarna har ju inget att välja på, om man inte är noga med att fästingbehandla dem. Jag har Frontline på mina, det är effektivt till typ 98%, alltid ca 2-5 fästingar/år. Man ryser när man tänker på hur många de haft annars, utan Frontline...
kraam till dej å Becks! :)