Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

tisdag 27 april 2010

Massagetajm!

Söta Becca!



Min älskling Mollan!




Mollan hälsar att det var alldeles underbart njutfullt idag! Mollans favvomassör Susanne från masseradinhund.se har givit henne en riktigt ordentlig behandling idag. En timmes massage och stretch, yeah! Domen blev att hon fortsatt är fin i kroppen och har musklat på sig ytterligare. Det är tack vare Susanne som vi startade med simningen och jag tror verkligen att den gjort skillnad. Mollan får massage vid behov men det brukar bli ca 4-6:e vecka. Jag kan verkligen varmt rekommendera er att skämma bort era hundar hos en bra massör!

Jag bad Susanne titta på Becca också. Hon ansåg att Becca behöver sätta lite mer muskler men att hon är i normalt hull för att vara en 1-åring. Susanne kollade även knäleder och rörlighet och ansåg att allt såg fint ut! Verkar ju bra ju! Becca skall höfttröntgas inom en snar framtid, håll tummarna för bra resultat!

Becca har sen senast varit lite busig. När jag var på jobbet och mannen passade henne har hon i all hemlighet attackerat och slitit sönder madrassen i sin bur. Hmmm skumgummi överallt.. hon verkar ha haft jättekul! Idag fick hon en aktivitetsboll i hundgården när jag åkte till jobbet. Den hade hon lyckats klura ut och tömt, duktig! Men hon hade även vällt vattenskålen och haft holabalo med den! Massa små tandmärken i den nu.. skall ställa in en tung i keramik imorgon!

Innan Becca kom till oss blev hon behandlad med fästingmedel men idag hittade jag en liten jävel som bitit sig fast, skit också! Mollan har fått två fästingar sen jag satte på bärnstenshalsbandet. Usch, jag blir så rädd och orolig att hundarna skall få borrelia!

Imorgon skall Mollan på simträningen och på torsdag har vi bokat tid hos fåren! Då skall jag testa att ta ut Becca i fårhagen också, spännande!!! ; ) Det är mycket som händer denna veckan. Tur jag har min fyradagarsledighet nu då!!! Yeah!!

Ha det fint gott folk och jag vill bara säga att jag tycker det är så roligt när ni som läser lämnar en hälsning eller kommentar om vad ni håller på med eller vad ni tycker om det jag skrivit!

Kram!
Positiva tankar skapar positiva känslor!

1 kommentar:

Susanne och Pebbels sa...

Lyxigt med hundmassör, det skulle Pebbels också vilja ha.

Jag funderar faktiskt på att gå en hundmassagekurs själv.

Kram