Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

söndag 25 april 2010

Träningssöndag!

Det har varit en underbar dag. Solen har gassat och humöret har varit på topp hos både tvåbenta och fyrbenta! jag och Johanna träffades på klubben imorse och tränade lite, det var länge sen jag var där faktiskt!

Johanna och Kia går nu fortsättningskurs i agility!



Becca fick både träna inkallning, passivitet och gå ett litet spår. Allt gick jättebra. Jag lade ca 10 m spår med leverpastej i varje steg. Jag tror inte hon missade en enda bit, hon tog det lugnt och noggrant! Hon klarade även att lugnt ligga och titta på när de andra hundarna tränade. Inkallning var inga problem heller. Är faktiskt sjuk nöjd med henne idag!!





Mollan fick träna lite agility-light eller vad man skall kalla det, haha! Mollan jagar godis väldigt bra i alla fall! Kul hade hon : )



Kia och Leon tittar på!!



Mollan kör lite slalom!




Johanna och Leon slipar inför lydnadsdebuten på akitaträffen i sommar! Vi skall givetvis vara där och stötta!!



Min syrra har även varit här och fikat idag, då fick jag ett nytt fotoprogram till datorn, tack tack!!!

Positiva tankar skapar positiva känslor, och det har det varit maxat med idag! Life is good!!

5 kommentarer:

Pamela sa...

Vilken liten sötis hon e! Kul att det gick så bra i dag! Tycker Molly itne det e skoj m agility heller? Hon vill bara träna vallning? =)
Fina bilder på Leon o Kia också, såg bra ut för de! Kram!

Jenny sa...

Pamela! Kul att du läser och kommenterar! Molly lever bara för fåren men hon tar gärna en godbit också... så agility går bra så länge man lockar med godis ; ) Men det gör ju inget, det blir ju lite aktivitet det med! Kram på dig!

Susanne och Pebbels sa...

Tack och bock för grattiset :-)

Becca är så himla fin! Jag såg henne och Jeff på Somollis sidan och jag blev sugen på dem bägge.

Tror dock att det räcker med en hund just nu eftersom vi får en bebis i september...men jag är fortfarande sugen ;P

Kram

Matilda sa...

Hej igen=)

Gud vad söt Becca är!

Eboni och jag har gått en förberedande vallningskurs och vallat hos våra uppfödare och hon är heltänd och helt galen;) Planerar in en kurs i sommar/hösten för valla det ska vi=)

Frida & the 5 sa...

Nämen, det här börjar bli en riktigt tjejsida ;) Becca ser ut att passa ihop med er och hoppas hon känns bra. Kram Frida