Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

onsdag 28 april 2010

Klickerträning och lilla sjöjungfrun!

Mollan alias lilla sjöjungfrun har varit och byggt lite muskler idag! Nu simmar hon utan större ansträngning i 20 min med jetstreamen på halva tiden. Vågen står nu på 19.2 kg så hon har gått ner ytterligare lite. Hon är så duktig och paddlar bra med både fram- och bakbenen! Jag är så glad för min lilla tjej som alltid sköter sig och gör sitt bästa!

Becca var med på simhallen för att duscha och miljöträna. Tyvärr verkar det som att Becca fick en allergisk reaktion av Frontline behandlingen för några dagar sedan och började klia sig nått extremt, så idag har jag schamponerat henne och hoppas på det bästa. Hon hoppade in i bilen fint idag och var jätteduktig när hon kom in på djursjukhuset, lite nervös men tydde sig till mig och Mollan och var nyfiken på allt! När hon insåg att man fick godis på "duschpallen" ville hon upp dit hela tiden, jag fick knappt chans att duscha Mollan ; ) Undertiden som Mollan simmade fick Becca sitta uppbunden i lokalen och titta på. Det gick fint, hon hade full koll på oss. Periodvis blev hon lite rastlös men var ändå lugn och gnällde eller skällde inte!! Jag vägde även Becca och hon hade flugvikten 14 kg!

Allt som allt är jag väldigt nöjd med tjejerna idag!!




Becca verkar ha acklimatiserat sig bra hos oss men hon är ju väldigt pigg och lite stirrig. Jag har börjat klicka in henne för att skapa lite stadga och fokus. Nu i kväll avancerade hon och fick klick/godis vid ögonkontakt. Det tog ett par minuter men sen började hon fatta vad jag ville. På slutet satt hon lugnt framför mig och tittade in i ögonen. Me = happy!



Dom små missödena som en krater i hundgården och en pöl på hallmattan... de lägger vi bakom oss!

Positiva tankar skapar positiva känslor!

1 kommentar:

Alex o Sue! sa...

Va härligt att fröken fräken har anpassat sig bra! Hon behöver lite extra uppmärksamhet tror jag :P! O koncentration/fokusträning tror jag mycket på! Ska hon stanna??

Kram